Kampania Produktowa Google Ads – Poradnik 2025 krok po kroku

Poradnik – Kampania produktowa Google Ads dla opornych (i tych, co myślą, że to czarna magia 🔮)

Chcesz, żeby Twoje produkty były widoczne w wyszukiwarce Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Poprowadzę Cię za rączkę krok po kroku, wrzucę screeny a nawet możesz zobaczyć, jak to robię na filmie YouTube -> KLIK.
Zaczniemy od kluczowego elementu, czyli poprawnej konfiguracji Google Merchant Center. To fundament, bez którego Twoje reklamy produktowe po prostu nie zadziałają. 

Z tego wpisu dowiesz się m.in. o:
  • pliku danych merchant center
  • czym jest standardowa kampania produktowa google
  • jak działa kampania produktowa
  • czy promować wszystkie produkty
  • merchant center i google ads

Cała magia dobrej kampanii produktowej zaczyna się w zupełnie innym miejscu, niż może Ci się wydawać. Bo pewnie myślisz o panelu Google Ads (ja tak kiedyś myślałem :D). 
Wszystko zaczyna się od prawidłowej konfiguracji Google Merchant Center.

Czym jest kampania produktowa Google Ads

Zanim dowiesz się, jak zrobić taką kampanię, musisz zrozumieć, czym ona jest.
Znana też pod nazwą jako PLA (Product Listing Ads) lub Google Shopping / Google Zakupy. Jest kluczowa dla e-commerce i sam tworzę je jako pierwszy na większości kont.
Są przypadki, że nie tworze nawet kampanii Google Search (reklama tekstowa w wyszukiwarce), bo w celu optymalizacji budżetów prowadzę tylko reklamy Google Shopping.

To forma reklamy, która pozwala wyświetlać reklamy produktów bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google.
Zawiera wszystkie potrzebne informacje, takie jak:

  • zdjęcia produktów,
  • ceny produktów,
  • cenę dostawy,
  • opinie,
  • cenę promocyjną,
  • informacje o lokalnym asortymencie produktów,
  • kategorie produktu
przykład reklamy produktowej z kawą
Przykład reklamy produktowej z kawą

Google wykorzystuje do tego dane z twojego sklepu internetowego, które przesyłach za pomocą specjalnego pliku XML lub za pomocą automatycznej integracji i/lub API. 
Ten plik danych wgrywasz do Google Merchant Center (czym jest merchant center to już za chwilę)

Wiele platform do sklepów internetowych, jak WordPress, Shopify, Shoper mają automatyczne wtyczki do generowania takich plików, które są zgodne z wytycznymi google i bardzo ułatwiają nam zarządzanie produktami, szczególnie jeśli SKU jest tysiące

przykład wtyczki produktowej na WordPress
Naucz się robić kampanie produktowe samodzielnie!

Kompleksowe szkolenie tworzenia kampanii produktowych dla małych i średnich E-commerców
Zmienisz sposób, w jaki tworzysz kampanie.
Sprawdzony przez dziesiątki tysięcy wydanych na reklamy u moich klientów

Konto Google Merchant Center

To w Merchant Center przechowywane są dane o Twoich produktach.

  • Zobaczysz w tym miejscu:
  • ilość produktów dostępnych,
  • skonfigurujesz dostawy,
  • zwroty,
  • zaaplikujesz do programu ocen,
  • edytujesz produkty,
  • dołączysz do reklam lokalnego asortymentu produktów (o ile masz sklep offline),
  • sprawdzisz jak wypadają ceny twoich produktów na tle innych reklamodowaców,
  • sprawdzisz jakie są problemy z produktami
  • i wiele więcej, GMC to 🧠 w kwestii produktów.
Widok z Google Merchant Center
Panel Google Merchant Center

Pierwsza kampania produktowa

Aby Twoja reklama mogła się wyświetlać, niezbędne jest połączenie konta Merchant Center z Google Ads. W tym celu wejdź w Narzędzia > Menedżer danych i kliknij + Połącz usługę.

Widok z Google Merchant Center
Panel Google Merchant Center

Proces tworzenia standardowej kampanii produktowej zaczyna się w panelu Google Ads.
Możesz stworzyć kampanię, dzieląc produkty według kategorii, marżowości lub celów biznesowych, np. tworząc kampanię na bestsellery.
Taki podział jest bardzo dobry na start i pozwala dobrze podzielić promowane produkty. 

1. Rozpocznij tworzenie kampanii: W swoim koncie Google Ads kliknij „Utwórz kampanię”. Wybierz opcję „Utwórz kampanię bez podpowiedzi”, a następnie wskaż typ kampanii jako „Produktowa”.  Ta pierwsza kampania będzie Twoim poligonem doświadczalnym.
Wybierz konto i typ kampanii: Upewnij się, że wybrane jest Twoje konto Merchant Center. System Google będzie próbował zasugerować kampanię Performance Max, ale na tym etapie wybierz „Standardowa kampania produktowa”, aby mieć pełną kontrolę.  Kiedyś popularna inteligentna kampania produktowa została dzisiaj przekształcona w kampanię Performance Max.

Tworzenie kampanii produktowej w Google Ads


2. Nazwa kampanii: Nadaj swojej kampanii Google Ads przejrzystą nazwę, np. „Kampania PLA – Kategorie”.

Ustawienia kampanii produktowej w Google Ads: Kampania PLA, Zakupy Google i stawki

Ustawienia kampanii decydują o jej skuteczności. Na tym etapie najłatwiej możesz się potknąć i sprawić, że twoja kampania albo nie dowiezie albo zarobi.

Określanie stawek w kampanii produktowej PLA
3 rodzaje określania stawke w kampanii Google Shopping klasycznej

Strategie ustalania stawek

  • Docelowy ROAS (3) – Nie jest zalecany dla nowej kampanii. Przy zbyt wysokim celu kampania może się nie uruchomić.
  • Maksymalizuj liczbę kliknięć (2) – Unikaj tej strategii w 99% przypadków. Algorytm Google szuka kliknięć, a nie transakcji, co często prowadzi do przepalania budżetu reklamowego. Oczywiście jest ten 1%, kiedy to zadziała – testuj jak masz dużo PLN-ów.
  • CPC ustawiany samodzielnie (1) – ✅ jedyna poprawna strategia na start. Daje Ci pełną kontrolę nad stawką za kliknięcie w reklamę. Aby ustalić stawkę, możesz użyć plannera słów kluczowych, sprawdzić sugerowaną stawkę dla swojego produktu (np. „rower miejski” ) i ustawić swoje CPC na 50-70% tej wartości.

Budżet i priorytet kampanii

Ustaw dzienny budżet dla kampanii. Na start można ustawić symboliczną kwotę (np. 1 zł), aby kampania nie zużyła niepotrzebnie środków.
Jeśli to Twoja jedyna kampania, ustaw priorytet na „Niski”. Wyższy priorytet wykorzystasz później na kampanie z produktami np. o wyższej marży, czy bestsellery.

priorytet-kampanii-produktowej

Sieci i lokalizacja:
Pozostaw włączoną sieć wyszukiwania. Twoja reklama produktowa będzie mogła pojawiać się także u partnerów Google tj. Onet, WP i inne, które mają wyszukiwarkę Google u siebie.

W opcjach lokalizacji zaznacz „Obecność”. Dzięki temu reklama będzie wyświetlać się tylko osobom fizycznie w Polsce, co zapobiega marnowaniu budżetu reklamowego.

Doszła też nowa opcja we wrześniu 2025 -> zaznaczenie, czy prowadzimy reklamy polityczne w UE.

Wybór sieci partnerskiej i zaznaczenie opcji reklam w UE

Optymalizacja kampanii produktowej – unikaj Performance Max na start

Kampania Performance Max poza siecią wyszukiwania google i google shopping może wyświetlać się również w innych miejscach, jeśli nie skonfigurujesz jej poprawnie. Materiał na temat kampanii Performance Max będzie innym razem

Twoje cotygodniowa wiedza o tworzeniu reklam.
Dołącz do Adslettera 👇🏻

Optymalizacja kampanii produktowej to proces ciągły. Kluczowa jest struktura grup produktów.

  1. Podział produktów: Po utworzeniu kampanii, wszystkie produkty trafią do jednej grupy. Musisz je podzielić. Kliknij plus (+) i dokonaj podziału według np. „Typu produktu”.
  2. Wykluczenia: Wybierz główną kategorię, zapisz, a następnie wyklucz grupę „Wszystko inne”. To kluczowy krok, aby Twoja reklama była precyzyjna.
  3. Dalsza segmentacja: Ponownie kliknij plus przy głównej kategorii, aby podzielić ją na podkategorie. Zaznacz te, które chcesz promować w tej grupie reklam. Następnie wyklucz „Wszystko inne” w tej kategorii nadrzędnej.
  4. Powtarzaj proces: Tę samą procedurę powtórz dla kolejnych kategorii, tworząc nowe grupy reklam w ramach tej samej kampanii. Taka reklama produktowa będzie znacznie skuteczniejsza.
dzielenie produktów w kampanii PLA
Jak wykluczyć pojedynczy produkt z kampanii?

Czasami w ramach jednej kampanii chcesz zablokować konkretną reklamę. W Google Ads jest to proste.

  1. Wewnątrz grupy produktów kliknij plus, aby dodać podział.
  2. Zmień kryterium podziału na „Identyfikator”.
  3. Znajdź i zaznacz produkt, który ma zostać wykluczony z kampanii.
  4. Po zapisaniu, rozwiń menu przy dodanym ID produktu i go wyklucz. W ten sposób ta konkretna reklama nie będzie więcej wyświetlana w tej grupie.
wykluczanie pojedynczego produktu w PLA

Skuteczność kampanii produktowych zależy głównie od informacji z twojego sklepu internetowego. 
Prawidłowo skonfigurowana kampania produktowa Google Ads to potężne narzędzie marketingowe. Pamiętaj, że każda kampania wymaga regularnej analizy i optymalizacji, aby utrzymać wysoką efektywność kampanii i promować produkty z maksymalnym zyskiem. Ta reklama to inwestycja, która, dobrze zarządzana, przyniesie wymierne korzyści.


Szukasz specjalisty od kampanii produktowych?

Kliknij w przycisk poniżej i porozmawiajmy