Słownik języka Marketingowego

Marketingowy Słownik Pojęć

All | A R W
There is currently 1 name in this directory beginning with the letter R.
R

ROI
ROI, czyli Return on Investment, to wskaźnik zwrotu z inwestycji. Jest to stosunek zysku netto do kosztów inwestycji. Pozwala on ocenić, jak efektywna była inwestycja i czy przyniosła oczekiwane zyski. Wzór obliczania ROI wygląda następująco: ROI = (Zysk netto z inwestycji / Koszt inwestycji) x 100% Przykład: Jeżeli na kampanię marketingową wydaliśmy 2000 zł, a zysk netto z tej kampanii wyniósł 5000 zł, ROI wynosi: ROI = (5000 / 2000) x 100% = 250% To oznacza, że na każde wydane 1 zł w kampanii, zarabiamy 2,5 zł. Wartość ROI powyżej 100% oznacza, że inwestycja przyniosła zysk. Im wyższy wskaźnik ROI, tym bardziej opłacalna była inwestycja. ROI jest kluczowym wskaźnikiem w marketingu, ponieważ pozwala ocenić efektywność różnych działań i strategii. Dzięki niemu można zrozumieć, które inwestycje przynoszą największy zwrot i na jakie warto przeznaczać większe środki.