Kampania produktowa w Google Ads

Spis treści

Sukces każdego sklepu internetowego opiera się na dobrej i skutecznej kampanii produktowej. Kampanie produktowe Google Ads to najpotężniejsze narzędzi dla sklepu e-commerce, dzięki któremu ich produkty są widoczne dla potencjalnych klientów w wyszukiwarce Google.

Dzięki Google Ads możesz tworzyć kampanie dostosowane do Twoich potrzeb i celów, na przykład pozbyć się stanu magazynowego, albo promować ofertę bestsellerów.

Z pomocą reklamy Google firmy mogą łatwo tworzyć, zarządzać i śledzić swoje kampanie produktowe, aby mieć pewność, że docierają do pożądanej grupy docelowej i osiągają maksymalny ROAS.

W tym artykule omówimy, jak firmy mogą wykorzystać funkcję kampanii produktowej Google Ads, aby zwiększyć widoczność i zwiększyć sprzedaż.

W skrócie są to kampanie, które wyświetlają się najczęściej w wynikach wyszukiwania Google, w zakładce Google zakupy, na YouTube i czasami na stronach typu onet.pl jako remarketing.

 

Jak stworzyć kampanię produktową (PLA) w Google Ads?

Zacznijmy od tego, że potrzebujesz feedu produktowego. Proces ten pokazywałem na wideo. Obejrzyj, jeżeli korzystać z WordPressa: KLIK

Teraz wchodzimy na konto Google Merchant Center i ustawiamy plik produktowy, tak jak na poniższym filmie. 

Ważne, żeby zaznaczyć opcję Google Shopping, a opcjonalnie można dołączyć Bezpłatne lokalne informacje.

Teraz czekamy kilka do kilkudziesięciu godzin w zależności od rozmiaru naszego pliku produktowego.

*Sprawdź połączenie swoich kont Google Ads i Google Merchant. Wybierz swoje konto Google Merchant -> wejdź w ustawienia -> Połączone Konta i wybierz Twoje konto Google Ads.

Jak przygotować się do tworzenia reklamy w Google?

     

      1. Założyć konto Google Merchant Center

      1. Konfiguracja konta Google Merchant Center – uzupełnić dane firmy, podać stronę www.

      1. Połączyć konto Google (Ads) z kontem Google Merchant Centre

      1. Zweryfikowanie tytułu, opisów i zdjęć produktów.

    Rozwinę punkt 4. – mamy mały wpływa na to, jak wyglądają reklamy produktowe. Często widzę zdziwienie, że reklama produktowa wyświetla się na to co chcemy. Wszystko jest wczytywane z feedu produktowego i nie mamy możliwości ich edycji w kampanii Google Shopping.

    Oczywiście możemy zmieniać parametry produktów bezpośrednio w Merchancie, ale przy dużej ilości produktu jest to szkoda czasu i syzyfowa praca. 

    Ci bardziej zaawansowani mogą wyedytować produkty w narzędziach takich jak: sembot, datafeedwatch.

    Przed stworzeniem kampanii produktowej, będziesz musiał spędzić kilka dni/tygodni przygotowując produkty do niej, jeżeli chcesz prawidłowo wyświetlać się w sieci wyszukiwania google.

    Tworzenie pierwszej kampanii produktowej w Google Ads.

    Po zalogowaniu się do panelu Google Ads tworzymy nową kampanię. 

    Wybieramy typ kampanii Google Ads – Produktowa (Google Shopping)

    Następnie podtyp kampanii. Mamy do wyboru dwa rodzaje kampanii produktowych:

       

        1. Kampanię Perofmance Max, czyli inteligentną kampanię produktową

        1. Standardową kampanię produktową.

      Standardowa kampania produktowa to jedyny słuszny rodzaj kampanii na początek. Tylko tam mamy opcję dzielenie kampanii na grupy produktów, ustawiać ROAS per grupa reklam, wykluczać słowa kluczowe i trochę więcej.

      W przypadku kampanii inteligentnej tych możliwości nie mamy, wszystko oddajemy w ręce algorytmów Google.

      Cel kampanii to zakup i czasami dodatkowo dodanie do koszyka – od tego głównie zależą działania kampanii.

      ja tych celów jeszcze nie mam u siebie na koncie. Można je zaimportować z Google Analytics

      Ustawienia reklamy produktowej Google Ads.

      Na tym etapie najważniejsze jest przeklikanie się na optymalizator pod kątem wartości konwersji.

      Potem zostaje nam ustawienie nazwy kampanii, budżetu, lokalizacji oraz stawki maksymalnego kliknięcia. Polecam zacząć od kilkudziesięciu groszy.

      Przeklikujemy się dalej i gotowe. Mamy naszą pierwszą kampanię PLA – Product Listing Ads. Teraz wystarczy poczekać kilkanaście godzin od uruchomienia kampanii, aż nasze reklamy zaczną się wyświetlać w zakupy Google na odpowiednie słowa kluczowe.

      Optymalizacja Kampanii PLA / Reklama Google Zakupy

      Pierwsze co, warto sprawdzić to, na jakie słowa kluczowe wyświetlają się reklamy produktowe.

      W systemie reklamowym Google Ads wchodzimy w nazwę naszej kampanii i klikamy „Słowa Kluczowe”

      Tutaj zobaczymy, jak wyświetlają się reklamy produktowe, które produkty mają ile kliknięć i co najważniejsze konwersji.  Dane o, wyświetleniach, koszt za kliknięcie i konwersje dla każdego produktu.

      Dodatkowo możemy zobaczyć, które produkty miały najwięcej kliknięć, który produkt miał najwyższy współczynnik konwersji i ogólny koszt reklam. Dzięki tym danym możemy podejmować świadome decyzje, aby zmaksymalizować ROI.

      Hasła musisz przejrzeć indywidualnie i wyrwać tzw. chwasty, które nie pasują do Twojego biznesu, albo nie są sprzedażowe tylko informacyjne, np. „JAK?”

      W przypadku kampanii produktowej, po uzbieraniu się minimum 30 (najlepiej50) konwersji możemy wejść na wyższy optymalizator stawek – „Docelowy ROAS”.

      Nie ustawiamy tego podczas tworzenia kampanii produktowej, ponieważ nie mamy danych dla algorytmów.

      Podsumowanie

      Przeliśmy stworzenie kampanii produktowej krok po kroku. Nie zawsze jest to takie ładne, szczególnie kiedy Google co chwile zmienia ustawienia wyglądu interfejsu. Dlatego rozumiem ludzi, którzy wolą zatrudnić specjalistę Google Ads

      Stworzenie standardowej kampanii produktowej często jest proste, jak mamy dobrą wtyczkę w naszym sklepie internetowym. Kampanie produktowe w Google shopping to absolutny must have dla każdego sklepu. Zakupy w wyszukiwarce Google to są już klienci, którzy najczęściej są gotowi zostawić u Ciebie pieniądze, o ile masz dobrą ofertę i brak problemów ze stroną ;).

      Reklamy Google Ads to idealne źródło ruchy na każdy poziom lejka marketingowego. 

      Jeżeli masz problem z uruchomieniem standardowej kampanii produktowej – napisz do mnie.

      Umiem w Google Ads i pomogę Ci w utworzeniu kampanii. 

      Aktualizacje newslettera

      Enter your email address below and subscribe to our newsletter