Kampania produktowa Facebook Ads (Meta) w 2024

W dzisiejszym cyfrowym świecie, prowadzenie sklepu eCommerce bez wykorzystania kampanii produktowych na platformach takich jak Facebook (Meta), Google Ads, Bing czy TikTok byłoby, jak próba przebiegnięcia maratonu bez wcześniejszego przygotowania. Te kampanie nie tylko oszczędzają budżet, ale również skutecznie docierają do osób znajdujących się na dole lejka zakupowego – czyli do tych, którzy już zidentyfikowali swoją potrzebę i szukają rozwiązania, jakim może być właśnie Twój produkt.

Kampanie produktowe w mediach społecznościowych, w tym na Facebooku, często przyciągają uwagę użytkowników znajdujących się na wyższych etapach lejka, którzy mogą nie zdawać sobie sprawy z potrzeby posiadania Twojego produktu. Dzięki atrakcyjnemu przekazowi reklamowemu, jesteśmy w stanie zatrzymać ich przewijanie i skłonić do zainteresowania się ofertą, a potencjalnie nawet do zakupu.

lejek marketingowy

Często ruch z social media jest tym tańszym rozwiązaniem na sprowadzenie ruchu na stronę. W tym wpisie nie pokażę Ci jak zrobić skuteczną kampanię Facebook Ads. Pokażę Ci, jak dodać plik produktowy, który u wielu jest problemem oraz jaki cel kampanii wybrać.

Lecimy!

Dodawanie Katalogu Produktowego na Facebooku

Pierwszym krokiem do stworzenia skutecznej kampanii produktowej na Facebooku jest utworzenie Katalogu Produktowego. Jeśli nie posiadasz jeszcze wygenerowanego feedu produktowego, musimy zacząć od tego. Bez tego pliku marketing będzie niemożliwy.

Jak wygenerować feed (plik) produktowy?

Jest to opisane w moim poprzednim wpisie oraz w tym wideo pokazuję proces krok po kroku. Obejrzyj koniecznie, jeżeli jeszcze nie masz i nie wiesz skąd wziąć ten plik. Inaczej nie będziesz mógł wyświetlać swoich produktów.

W skrócie: na swojej stronie internetowej/sklepie internetowym instalujesz narzędzie (wtyczkę) o nazwie Product Feed Pro i z niego generujesz link o formacie XML.

Szukasz osoby, która może popradzić marketing w Twojej firmie? Umówmy się na bezpłatną konsultację!

Dodawanie feedu produktowego do Facebooka.

  1. Przejdź do Menedżera Firm na Facebooku poprzez stronę business.facebook.com i wybierz opcję “Menedżer sprzedaży” lub skorzystaj bezpośrednio z linku do zarządzania katalogami: business.facebook.com/commerce.
  • Dodaj swój pierwszy katalog, klikając w przycisk “+ Dodaj katalog”. Większość e-commerce wybierze typ katalogu „Handel elektroniczny”.

  • Prześlij informacje o produktach. W kolejnym kroku wybieramy sposób przesyłania informacji o produktach. Zalecam wybranie pierwszej opcji: “Prześlij informacje o produktach”. Pozwoli nam to użyć naszego pliku produktowego, który ma wszystkie potrzebne informacje. W tym filtry oraz kategorie produktów.

  • Skonfiguruj źródło danych, dodając wygenerowany URL do Twojego feedu produktowego, wybierz walutę oraz ustal częstotliwość aktualizacji danych.

Wybieramy “Zestawienie danych”

Wklejamy nasz wygenerowany URL

Zmieniamy walutę na złotego oraz częstotliwość na codzienną. Klikamy prześlij i czekamy, zależnie od tego ile mamy produktów. Powinno być to 30 minut maksymalnie.

Tworzenie Kampanii Produktowej na Facebooku

Po przygotowaniu katalogu produktowego, czas na stworzenie kampanii. W tym celu wracamy do menedżera reklam. 

Tworzenie nowej kampanii

  • Dodaj nową kampanię. Wyświetlą Ci się dostępne cele reklamowe na Facebooku. 
  • Z wyświetlonych opcji wybierz cel kampanii ‘Sprzedaż’ i przejdź do ręcznej konfiguracji kampanii.

  • Aktywuj opcję ‘Użyj katalogu’, ustal budżet i przejdź do następnego etapu.

  • Facebook umożliwia Ci tutaj wybranie budżetu kampanii, lub później osobny budżet do każdorazowego zestawu reklam. Osobiście zalecam budżet kampanii jest on łatwiejszy do połapania się co i jak.

Zestaw reklam

  1. Na poziomie zestawu reklam, zmień Cel wyników na „zmaksymalizuj liczbę konwersji” i opcjonalnie wybierz zestaw produktów do promocji. Możesz tworzyć własne zestawy promocyjne, takie jak bestsellery czy konkretne kategorie produktów.
  2. Targetowanie jest kluczowe dla sukcesu kampanii. Skonstruuj grupę odbiorców, bazując na dokładnym profilu Twojej grupy docelowej oraz jego zainteresowaniach. Jeśli nie jesteś pewien, kto to może być, analiza obecnych klientów i ich zachowań może dostarczyć cenne wskazówki.
  3. Lokalizacja jest bardzo ważna. Meta skutecznie uszczupla możliwości lokalizacji, ale nadal możesz wybierać konkretne miasta/miejscowości, a nawet kody pocztowe.

Reklama, format reklam oraz Facebook Pixel

Tworzenie reklam do chyba najtrudniejszy krok. 

  • Pixel Facebooka pozwoli Ci na monitorowanie zdarzeń na Twojej stronie internetowej. Jest on obowiązkowy do optymalizacji kampanii!
  • Miejsce docelowe Advantage+, dzięki tej opcji użytkownicy po kliknięciu od razu wylądują w odpowiednim miejscu w sklepie internetowym.

Testowanie kreacji reklamowych

Po stworzeniu reklamy utwórz jej duplikat. I zmień jeden element. Może być to wezwanie do działania (CTA), kolory grafik lub dodaj nakładkę z katalogu z ceną. Da to większą swobodę algorytmowi, a Ty będziesz wiedział co działa efektywnie. Musisz testować różne kreacje, zmieniać targetowania oraz treści reklam, aby finanlnie dowiedzieć się co, w jakiej grupie daje Ci największy zwrot z inwestycji (ROI).

Podsumowanie – Kampania produktowa Facebook Ads w 2024

Pamiętaj, że sukces kampanii nie kończy się na jej uruchomieniu. Na skuteczną reklamę na Facebooku składa się wiele czynników, a najważniejsza z nich to oczywiście Twoja oferta, konkurencyjność, wyróżnienie. Nie chcę, żebyś walczył tylko ceną. Nie powinno być to Twoją strategią na 2024 i kolejne lata. 

Od czego zależy skuteczność kampanii?

Skuteczność reklamy na facebooku = Skuteczność kampanii na facebooku? 

Tak, bo to reklama sprzedaje. Oczywiście cel też jest ważny, ale to takie 20-30% całości. Następnie jest targetowanie, a na końcu reklama. W końcu to ją widzą Twoi potencjalni klienci i to ona ma zachęcić do dziłania. 

Jak optymalizować kampanie?
Do kogo kierować reklamy?

Jeżeli szukasz prawdziwego wymiatacza z Facebook Ads to polecam Ci serdecznie: Natalia Charzyńska. Posiada ona kompedium poradników, które zwiększą efektywność kampanii oraz znajdziesz klucz do sukcesu twojej reklamy 🙂

Adsletter

Wpisz swój adres e-mail poniżej i zapisz się do newslettera